Информация за проекта
Местоположение: АМ Хемус между Плевен и Ловеч, България
В обхвата на проекта са две мостови съоръжения „Виадукт при км 133+600“ и „Виадукт при км 135+200“. Те са част от проекта за АМ "Хемус" - Етап 1, участък от ПВ „Каленик“ до пресичането с път II-35, включително ПВ "Плевен" от км 122+260 до км 139+340, УЧАСТЪК 2 от км 132+420 до 139+340.
Двата виадукта са близки по вид, предназначение и размери. Конструкцията е сходна и позволява използване на една кофражна система за двете съоръжения.
Съоръжението на км 133+600 е 17-отворно с обща дължина 503,30m и премоства сухо дере. Ситуационно е разположено в крива с R=2400м, а нивелетно в участъка от пътя попада във вертикална права с наклон 4,0%.
Съоръжението на км 135+200 е 12-отворнo с обща дължина 359,10m и премоства сухо дере. Ситуационно е разположено в права, а нивелетно в участъка от пътя попада във вертикална права с наклон 0,75%.
Двете платна на виадуктите представляват две отделни, успоредни и независими конструкции на разстояние 0,20m една от друга.
При връхната конструкция на съоръженията всяко едно платно се състои от 4бр. монтажни греди от предварително напрегнат бетон с дължина 25,00m и монолитна пътна плоча с дебелина 27cm.
При всички вътрешни стълбове на секциите, с изключение на част от крайните три от всяка секция, колоните се свързват монолитно с ригелите и образуват рамкови възли. При крайните стълбове ригелите се подпират на колоните чрез лагери.
Стълбовете от долното строене са съставени от по 2 броя стоманобетонни колони с двойно Т сечение с размери 250 по 150см - максимално унифицирани за съоръжението. Фундирането на съоръжението е предвидено като пилотно със свързващ ростверг.
Изисквания
- Бързина при изграждането на стълбовете;
- Лесно декофриране с оглед на сечението на стълбовете;
- Максимално високи тактове съобразени с армировката на стълбовете;
- Устйчив кофраж позволяващ изпълнението на голям брой тактове;
- Сигурност и безопасност.
Клиент
АВТОМАГИСТРАЛИ ХЕМУС АД